תשובה מאת רבני הבד"צ:
המושג שקבעו חכמים שכלים בולעים נאמר רק בכלים שבשלו בהם, בחום, אבל שהמאכל רק הונח בכלי (שכמובן היה נקי לחלוטין), והוצא ממנו לאחר מכן, אף שלא טוב לעשות כן לכתחילה, אבל המאכל לא נאסר. ואף הסיר לא דורש אלא ניקיון היטב, ותו לא.
המושג שקבעו חכמים שכלים בולעים נאמר רק בכלים שבשלו בהם, בחום, אבל שהמאכל רק הונח בכלי (שכמובן היה נקי לחלוטין), והוצא ממנו לאחר מכן, אף שלא טוב לעשות כן לכתחילה, אבל המאכל לא נאסר. ואף הסיר לא דורש אלא ניקיון היטב, ותו לא.